Chansen

publicerat i Familjen;
Ja idag fick jag chansen ;) chansen är ett företag som hjälper folk som vart långtidssjukskrivna, långtidsarbetslösa osv att testa olika yrken för att se vad dom orkar med/vill jobba med och jag börjar redan på fredag kl 12:30-14:30 :) kommer va där måndagar, onsdagar och fredagar. Till en början kommer jag testa jobb inom det administrativa då det känns som där finns det sen en bred arbetsmarknad och finns mycket hjälpmedel jag kan få inom den branschen. Så jag är riktigt peppad tills fredag :) 
Idag va ju Wilma till biblioteket och dit åkte dom buss vilket hon hade tyckt va mycket spännande :) hon satt och bläddrade i böcker och vandrade gärna iväg på egen hand tihi. Fröken sa hon verkligen inte är blyg viker är på både gott och ont :) 
Sen natten till idag va Wilma vaken igen mellan klockan 2:15-3:30, denna gång sa hon aj aj så fick i henne alvedon pch efter ett tag då hon lugnat ner sig somnade hon om. Men andra natten i rad gjorde man va helt slut att jag sov ifrån larmet i morse och vaknade av att Wilma kom in 8:07 och kl 8 ska hon va på förskolan. På 15 minuter hade jag klätt henne och lämnat henne på förskolan redan :-P sen for jag hel och vilade ett par timmar innan det va dags för lunch och sen mötet. Känner jag inte hinner med nåt av det jag planerat göra i veckan men än så länge är det mycket kvar av veckan ;) 
Ikväll är det bara jag och Wilma och ja Harry med så klart. Vi ska bara mysa och mysa och när Wilma somnat tänkte jag färga håret och sen bara mysa ner mig i soffan. 

Kommentera inlägget här :