En sån dag!!!!

publicerat i

Jag vaknade redan av mig själv kl 4:10! Och klockan 6 gjorde Wilma morgon. Vi hade bestämt dagen innan att vi skulle till Kussjön och hälsa på där så kl 8:30 for vi, det snöade inte så mycket då men jag tog med oss alla ytterkläder ifall vi skulle va ute. Och tur det för efter vindeln så började det snöa ordentligt. När Wilma somnat i vagnen så åt vi lunch och sen hjälpte jag Jennelie att sy lite. Sen bestämde jag mig att så fort Wilma vaknat så skulle vi fara för då hade det snöat på ordentligt och drevat massor. Med en bil som är sänkt, bakhjulsdriven och sen ur funktion på antispinn och sladd så begav jag mig ut på totalt oplogade vägar... Jag plogade typ alla vägar med vår låga bil haha och sladdade i varje kurva men det va bara att gasa för skulle jag stanna av fanns ju chansen att fastna. Väl ute på 363an så hade dom plogat iaf men vid rödåsel så stod plogbilen still och såklart så va min sida på vägen inte plogad så det va tillbaka till att ploga med bilen haha jag stannade till i tavelsjö och hämtade ut ett paket och sen vidare hemåt. Första nedfarten till långviken va ju totalt oplogad så jag tog den andra i hopp om att den skulle va bättre och ja lite men drevat på sina ställen och varje gång fick jag massor med snö över hela bilen. Jag svängde upp på vägen upp mot oss och det va skottat och jag tänkte att ja va snällt dom skottat ända upp till oss, men ack så fel jag hade, där våran väg började va de oplogat så det va bara att gasa.... Men vid första lyktstolpen tog det stopp!! En halv meter snö vart mitt stopp efter den resan och då bara ca 5 meter från gårdsplanen där det inte va någon snö alls då det drevat bort! Oj så less jag blev. Jag tog det mest väsentligaste ur bilen och tog Wilma och gick in. Efter middagen gick vi ut och skottade fram bilen i hopp om att få lös den men nej då. Sen blev Wilma gnällig, hon låg bara i soffan. Tog på hon pyjamas och tyckte hon kändes lite varm. Gjorde välling och hon vägrade, provade typ allt. Jag la hon i sängen och Jon fick Alvedon och hon somnade på en gång, återstår att se om det är feber imorgon då. När hon somnat kom Janne och skulle hjälpa mig med bilen, men det gick ju som det gick. Vi hittade inte bogserings öglan så där stod vi... Tillslut sa jag att ta skopan på traktorn och styr på! Och det funkade och nu står bilen i garaget och skäms haha vi har ju insett nu att vi måste ha var sin bil med 4 hjulsdrift nu när Fredrik jobbar i Norge för jag vill inte bli strandad så där igen om han blir borta länge. Nu är man ny duschad och helt slut så ska slöa i soffan och bara ta det lugnt. Imorgon kommer Fredrik hem som vi längtar!!

Blev ett långt inlägg haha hoppas ni orkade läsa ;-)

Kommentera inlägget här :