Vilken dag!!

publicerat i

Vi kom till Kussjön vid 10, barnen fick leka en stund sen va det dags för lunch för dom och sen sova :-) vi gick på en promenad så dom fick somna. Sen gick vi in och kollade på ett hus som jennelies pappa håller på att renovera, oj så fint de va alltså. Jennelie tycker ju vi ska köpa det och flytta dit :-P sen så stod vi alla och diskuterade hur vi skulle ta oss ut dit vi skulle grilla. Jag och Jennelie tog vagnarna och började gå. När vi kom ut på isen så va det tungt! Men jag gick på sen så ringde Jennelie hennes karl Jörgen som kom och hämtade dom med skotern. På skotern baktill så hade han en tom släde som dom ställde upp vagnen på och Jörgen höll i den. Sen hämtade dom upp mig och Wilma och vi gjorde likadant. Wilma sov hela tiden men när vi lyft ner vagnen och stängt av skotern så vaknade hon. Det va ju så otroligt varmt idag så jag satt bara i fleece tröja och täckbyxor och Wilma hade overall men inget fleece under. Vi satt i en grillstuga och till lunch gjorde vi kebab! Så otroligt gott! Det ska vi då göra med när vi är ute och grillar så man inte bara gör hamburgare ;-) Wilma hade då så skoj och lekte i snön med hink och spade och slängde sig i snön. Stod ven och kramade en skoter som såg nästan ut som min hehe hon ville ju åka en sväng så jag fick låna den och så tog vi oss en runda :-) vi va ute nästan hela dagen. Ut vid ca 11 och hemma igen vid 15, när vi kom till huset va det paket öppning och sen bjöds det på tårta eftersom Jennelie fyllde år :-) men sen va det dags för oss att fara hemåt när klockan va nästan 16 :-) vi köpte middag i vindeln och sen har vi bara slöat i soffan. Wilma somnade på typ 5 minuter nu ikväll, så tror det tagit på att va ute hela dagen och sen ett bad på kvällen ;-) nu ska jag se lite 24 och sen sova då även jag är trött.

Kommentera inlägget här :