Oj en sån dag!

publicerat i

I morse när jag vaknade så hade det ju snöat, denna gång gick resan hem bra, körde inte fast denna gång hehe ;) skyndade in och packade kläder till Wilma och tog med present till bror min som fyller år den 13 april men firades idag :) hämtade upp Wilma hos mamma och Mats och sen vidare till Markus. Där bjöds det på fika och Wilma åt massor av goa saker ;) på vägen hem så stannade jag till i Hissjö för att handla lite grejer. När jag sen kommer ut till bilen så går den inte att låsa upp med fjärren, testade låsa upp med nyckeln men gick inte, men till slut fick jag upp den efter att jag drog som en dåre. Samtidigt skulle jag hålla koll på Wilma som inte alls ville stå still och hålla koll på mat kassen. Jag fick be Wilma klättra in från förarstolen och sen bak i baksätet. Jag fick med klättra den vägen. Satte fast henne i bilstolen, vek ner ryggstödet och fick klättra in i skuffen och va där och fixa med batteri polen som är gängpaj! Efter många försök så ville bilen starta. Skyndar mig hem då jag är så förbannad! Stannar till på gården och när jag ska köra fram så fastnar jag!, lägger i backen och då dör bilen, ja bara krypa in i skuffen igen och få till det en gång till. Kör in i garaget och där fick den stå och skämmas!! Jag hade pratat med Stephan innan om att komma hit och fixa den där bulten som är gängpaj och nu tror vi att det är fixat :) om inte skulle han komma hit och byta ut den helt. Undertiden vi fixade med bilen så sprang Melissa och Wilma runt runt runt i garaget, dom hade hittat en väg dom sprang på runt bilen :D dom lekte verkligen så fint ihop, jätte kul att se. När dom skulle fara så gav dom varandra en stor kram och även Stephan fick sig en kram :-) Wilma somnade snabbt ikväll och kanske inte så konstigt som dom lekte ;) sen gick jag ut i garaget igen och dammsugade ur bilen lite snabbt, tog en dusch och sen bara slöa i soffan. Snart ska jag sova och kommer nog somna snabbt ;)

Kommentera inlägget här :