Panik!

publicerat i

Inte är det lätt att vart sjukskriven, arbetslös, gått på aktivitetsstöd och sen mamma ledig. Under aktivitetsstöds tiden så använder man sina a-kassa dagar så dom är ju nu slut. Så när jag nu måndagen den 16 september ska anmäla mig som arbetslös så vet jag inte alls om jag kommer få någon ersättning. Blir jag anmäld som arbetssökande får jag inte några pengar då jag inte har några dagar alls. Hamnar jag i aktivitetsstöd som tidigare så får jag 65% som är lägsta ersättningen man kan få. Och ja det säger ju sig självt att det inte rör sig om mycket pengar. Jag är så less på att sitta i kläm i alla dessa olika beslut och allt annat! Vill bara ha ett jobb som passar mig och mina behov. Men det kommer inte bli lätt för mig. Känns som jag snart skiter i hur ont eller dåligt jag kommer må av att jobba och bara ta ett jobb. Men vem vill då anställa någon som har vart sjuk och är sjuk i över 10 år snart och sen vart mamma ledig och inte har någon erfarenhet alls? Nja inte så många skulle jag tro. Känner hur paniken smyger sig på mer och mer... :-(

Kommentera inlägget här :