Dryga nätter

publicerat i

Wilma har den senaste veckan sovit väldigt oroligt och sen ätit vid 3 varje natt. Igår tog vi oss en funderare vad det kunde bero på och först tänkte vi tillväxt och säkert bidragande. Men vi har upptäckt varje gång jag vart inne hos henne vid 3 att det var kyligt i hennes rum så igår fick hon en tjockare pyjamas på sig och ja hon vaknade till några gånger mellan 21-22 men la filt över sen sov hon fram till 2:22, grinade till men behövde inte gå upp och sen vid 5:45 somnade hon om igen men behövde aldrig gå in. Nu sover hon än så tror den kylan som blir gör hon sovit dåligt. Detta är nackdelen med jordvärme när det är växlande kyla ute, ena dagen varmt nästa kölar osv osv. Det hinner aldrig bli någon bra temperatur inne. När jag la mig igår va det 18,5 grader i vårt sovrum och de kalla grader så vi kan ju hoppas det beror på det att Wilma sovit lite dåligt. För inatt åt hon inte ;) förr när jag tagit upp henne har hon känts lite kall men då efter vällingen är hon varm i kroppen och somna om direkt :) nu måste jag snart gå och väcka den lilla damen så vi kan äta frukost och fara på förskolan :)

Kommentera inlägget här :