Skoterkörning, eller?

publicerat i Familjen;

Ja idag så körde vi skoter, skulle köra mellan 11-14 för då skulle mamma och Mats vidare på hockey. Men ja denna dag blev riktigt jobbig. Vi körde fast duktigt idag. Min fastkörning va på en åker med ett snödjup upp till midjan på mig men ja vi tog oss lös iaf. Vi möter upp med grannen och drar vidare upp till kraftledningen och efter vägen så bestämmer sig Fredrik för att köra ner i en grop, ops! Å där satt han, hans första fastkörning å tur vi fick hjälp av några som hjälpte han lös. Väl framme där dom ska få leka av sig lite så beslutar vi oss för att dra hemmåt för klockan börjar närma sig 14, men säger till Fredrik jag vill ha en snygg bild så han laddar och ja han försvann rent ut sagt, han hittade av ett dike! Å där satt han. Vi höll på i över 1 timme men sen va Fredrik tvungen dra hem å hämta Wilma å spade, rep och lite sånt, kom tillbaka med bilen och då va det bara å gräva, 15:30 kom vi lös men som tur va så va det några passerande ungdomar som fick hjälpa oss att dra lös skotern annars hade vi låg får hålla på ett bra tag till.
Men oj vilken dag men avslutades hos grannen för mig och Wilma och Fredrik ut med resten av grabben på lite bastu först hos Håkan för sen vidare till allstar på middag. Nu säger jag godnatt iaf!

Kommentera inlägget här :