3 år

publicerat i Allmänt;

Idag är det 3 år sedan jag och Fredrik blev tillsammans. Dessa 3 år har bjudit på massor med grejer och hade nu tänkt dela med mig av dom största händelserna vi varit med om, tänkte även dela med mig om hur vi träffades.

Vi träffades för första gången den 12 februari, jag och Pia skulle äta middag och Fredrik ringde då Pia och frågade vad hon gjorde, hon sa hon va med mig och att vi skulle fara å käka mat. Fredrik och dojjan hängde med på restaurang Pärlan. Tydligen hade Pia nämnt mig för Fredrik innan å han va lite nyfiken, själv visste jag inget om Fredrik alls :) Efter vi ätit så drog Fredrik till Piteå och jag for till Pia och vi skulle se lite film, då började Fredrik skicka sms till Pia å frågade om mitt nr, jag tog istället Fredriks och skickade ett sms. Vi smsade konstant i flera dagar och sen söndagen den 15 februari så åkte jag med Fredrik i lastbilen och va borta två nätter. Sen helgen efter så for Fredrik till fjällen för att köra skoter men vi pratade mycket och sen bestämde vi oss för att det va VI! :D

Första resan ihop var till fjällen Hemavan/Tärna, va där med Stephan, Pia, Jonte och jag å Fredrik, sjukt skoj hade vi!

    

Nästa stora grej vi va på va PowerMeet 2009

    

Sen blev det att vi köpte hus i Långviken, vi flyttade ihop ganska så snabbt i Fredriks stuga han hyrt av grannen, super mysig va den. Men 09-08-07 skrev vi kontrakt på husköp och där har vi hunnit med massor som sått gräsmatta, byggt garage, byggt övervåningen och fixat gården.

   

Sen har vi haft oändliga resor till Stockholm och massa andra resor innom Sverige, tex Ullared va roligt att besöka och se, vi har åkt med Cinderella och Fredrik i hopp om att få va med i TV ;)

Den 22 maj 2010 så förlovade vi oss i Stockholm nere vid vattnet. Var faktiskt jag som frågade men fick veta sen att han tänkte samma sak så :)

   

Sen i September 2010 blev vi gravid, vi hade vart i Stockholm och sett The Baseballs och jag va allmänt irriterad på alla som gick i min väg, fredrik frågade vad det va med mig och även mensen va sen så vi köpte ett test och när vi kom hem så gjorde jag det och där va ett plus, vi trodde inte på det så dagen efter så gjorde vi ett till men fortfarande plus. Det va den 4 september.

 

Den 9 december så var det dags för UL

 

Sen fick vi göra ett UL i vecka 32 och det fick vi i 3D



I januari 2012 for vi utomlands till Egypten, våran första utlandsresa å då gravid i vecka 28 tror jag det var, vi hade super skoj och mamma och Mats va med.

Sen i maj så hände det mest magiska vi vart med om, Wilma föddes och har sedan dess gjort våra liv så mycket mer värda och vi har insett hur underbart lyckliga vi är och livet kan inte bli så mycket bättre.

  

   


Tack för 3 underbara år tillsammans och fler kommer det bli!

Älskar dig!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lovisa N:

Det här var bra morgonläsning, Lina. Vaknade först på fel sida men efter att ha läst det här blev jag mycket gladare. Grattis till tre år!

2:a kommentar, skriven , av Anonym:

Grattis på eran 3 årsdag tillsammans :)

Kommentera inlägget här :