Bröllop

publicerat i

Ja idag så gifte sig min mamma och Mats. Va i kapellet uppe på gammlia. Lunch sen på sävargården r det var julbord, massa gått va det. Wilma skulle ju gå brudnäbb men hon ville inte riktigt samarbeta så det fick va;) under vigseln så sprang hon runt och upp i det där altaret där prästen brukar stå. Jag fick sätta mig nere vid trappen och se till så hon inte ramlade. Alla sa "sådan mor, sådan dotter" för jag gjorde likadant på min mamma och pappas bröllop hehe :) efter lunch så for vi hem till mamma och Mats där det va lite mer fika men alla va då så mätta. Vi hade iaf tur att Wilma ville sova under lunchen så vi fick äta i lugn och ro. Va mycket folk hemma hos mamma och Wilma va lite grinig så vi for runt kl 16. Köpte med oss mat hem, inte för att någon av oss va direkt hungriga. Sen gick vi ut och skottade och Wilma fick åka lite pulka vilket hon älskar :) råkade bli lite off road och då tippade pulkan och wilmas ansikte rak ner i snön haha oj så snopen hon vart. Har vart en helt perfekt dag och nu är man trött. Inatt ska Fredrik jobba och köra snö så han ska vila när han kommer in efter skottat våran gård och väg :) tur man har traktor ;)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Sara:

Vad fint!! Synd bara att Wilma bestämt sig för att inte vara med.

Kommentera inlägget här :